Online Marketing

Online Marketing

Online Marketing

Gravel Union - Van 12.000 naar 110.000 members met strategische campagnes

Gravel Union is dé community voor gravelrijders, met als missie zoveel mogelijk fietsers verbinden en inspireren. Catch of the Day ontwikkelde een doorlopende marketingstrategie om betrokkenheid te vergroten — met als resultaat een explosieve ledengroei.

Uitdaging

De belangrijkste uitdagingen voor Gravel Union waren:

Community structureel laten groeien en nieuwe aanmeldingen stimuleren

Relevante campagnes bedenken die aansluiten bij de beleving van gravelaars

De jaarlijkse Shimano-enquête effectief uitzetten en gebruiken als extra moment om interactie te genereren en data te verzamelen.

Aanpak & Strategie

Om betrokkenheid en groei te realiseren, zette COTD de volgende strategische pijlers in:

Community-building via paid social

  • Focus op engagement, storytelling en member recruitment

  • Continu campagneformat dat het hele jaar doorloopt

Jaarlijkse merkcampagne i.s.m. fietsmerk

  • Gericht op unieke voordelen, giveaways en beleving

  • Levert jaarlijks tussen de 10.000 en 30.000 nieuwe members op

Uitvoering van de jaarlijkse Shimano-enquête

  • Online infrastructuur door COTD

  • Geactiveerd via paid campagnes om hoge respons te genereren

Resultaat

De aanpak zorgde voor structurele groei en betrokkenheid:

Community gegroeid van 12.000 (2020) naar 110.000 leden (2024)

Jaarlijks tussen de 10.000 en 30.000 nieuwe leden via campagne

Hoge respons op Shimano-enquête dankzij slimme activatie

Nieuwe kansen voor content, trends & productontwikkeling

Dankzij deze aanpak is Gravel Union dé toonaangevende gravel-community geworden met een sterk groeiende en actieve ledenbasis— met COTD als vaste marketingpartner achter de schermen.