Cases
Bekijk hoe we goede doelen en events helpen groeien met slimme campagnes.
online marketing
Fundraising
KiKa Korte Broek – Opbrengst stijgt met 62% tot recordhoogte
KiKa (Stichting Kinderen Kankervrij) behoort tot de vijf bekendste goede doelen van Nederland en is door MarketResponse in 2023 en 2024 uitgeroepen tot het meest klantvriendelijke goede doel van Nederland. Catch of the Day is verantwoordelijk voor vrijwel alle online marketing en fundraising van KiKa, waar ook de jaarlijkse actie KiKa Korte Broek onder valt.
online marketing
fundraising
Moev Events – Datagedreven marketing verhoogt retentie en impact
Moev organiseert talloze evenementen in Nederland, Europa en daarbuiten, vaak voor goede doelen. Denk aan Tour for Life, Giro di KiKa, Africa Classic en Ventoux3.
Catch of the Day is verantwoordelijk voor de online marketing, websites en fondsenwerving van Moev Events.
Online marketing
KiKa Loterij -
400% meer inschrijvingen door commercialcampagne op maat
Catch of the Day werkt samen met Impact Loterij, een organisatie met een vergunning voor Goede Doelen Loterijen in Nederland. De Impact Loterij heeft het exclusieve recht om gedurende de looptijd van deze vergunning jaarlijks 14 trekkingen te organiseren voor KiKa. Maar liefst 70% van de opbrengst van de KiKa Loterij gaat direct naar het onderzoek naar kinderkanker.
online marketing
SLOWTriatlon – Explosieve deelnemersgroei door toegankelijke marketing
SLOWTriatlon is een van de nieuwste en snelgroeiende evenementen van Moev Events, een vaste opdrachtgever van Catch of the Day. Dit unieke triatlonevenement richt zich op mensen die zichzelf sportief willen uitdagen zonder prestatiedruk. Het draait om plezier, toegankelijkheid en het sociale aspect, waardoor het geschikt is voor jong en oud.
online marketing
fundraising
Mud Masters voor KiKa – Fondsenwerving verdubbeld met FundBoost-campagne
Mud Masters voor KiKa is een speciaal project waarbij deelnemers van KiKa gratis een startbewijs krijgen voor Mud Masters. In ruil daarvoor halen zij minimaal €150 op voor KiKa.
Catch of the Day werkt hierbij samen met Supporta, hét nummer 1-platform voor goede doelen om via evenementen geld in te zamelen. Samen ontwikkelden wij FundBoost, een succesvolle opzet, die ook bij Mud Masters voor KiKa werd toegepast.
online marketing
Gravel Union – Van 12.000 naar 110.000 members met strategische campagnes
Gravel Union is dé community voor gravelrijders, met als doel zoveel mogelijk fietsers samen te brengen en te inspireren. Catch of the Day ontwikkelde een doorlopende marketingcampagne om de betrokkenheid bij de community te vergroten, met als ultiem doel meer members.
online marketing
Meewind Koers – Een groeiend fietsevenement met een sterk communitygevoel
Meewind Koers is een gevestigde naam in de wielerwereld en viert in 2025 zijn tiende editie. De toertocht staat bekend als dé traditionele (en gezelligste) afsluiting van het wielerseizoen.