Online Marketing

Online Marketing

Online Marketing

KiKa Loterij - Commercialcampagne zorgt voor 400% meer inschrijvingen

Voor de KiKa Loterij ontwikkelde Catch of the Day samen met Impact Loterij een grootschalige campagne, gericht op groei, vertrouwen en conversie. De loterij organiseert jaarlijks 14 trekkingen, waarvan 70% van de opbrengst direct naar onderzoek naar kinderkanker gaat.

De nieuwe aanpak, met sterke storytelling, herkenbare beelden en een duidelijke boodschap, zorgde voor meer betrokkenheid én 400% meer online inschrijvingen.

Uitdaging

Om de KiKa Loterij succesvol op te schalen, richtten we ons op drie uitdagingen:

Naamsbekendheid vergroten - Veel mensen kenden de loterij nog niet

Bredere inzetbaarheid van de campagne - Geschikt maken voor TV, online en socials

Een loterij passend koppelen aan een goed doel - Duidelijk maken dat de opbrengst niet naar prijzen gaat, maar bijdraagt aan 100% genezing van kinderkanker

Aanpak & Strategie

De campagne zette in op emotionele betrokkenheid en een heldere, herkenbare opbouw in alle uitingen:

Storytelling als rode draad

  • Iedere commercial begint met een totaalshot van een stad

  • Vervolgens zoomt de camera in op een individu dat een prijs heeft gewonnen

  • Daarna wordt duidelijk dat nog veel meer mensen gewonnen hebben

  • Dit versterkt het gevoel van saamhorigheid en benadrukt de hoge winkans van 1 op 5.

  • Een voice-over vertelt het verhaal van KiKa en de impact van de loterij.

Resultaat

De vernieuwde commercialcampagne leverde indrukwekkende resultaten op:

400% meer online inschrijvingen per maand

Lagere conversiekosten - Efficiëntere inzet van het marketingbudget

Sterkere merkbeleving - Voorheen werd er alleen met animaties gewerkt.De nieuwe commercials gebruikten echte mensen en situaties, wat de betrouwbaarheid van de KiKa Loterij vergrootte.

Door de combinatie van herkenbare storytelling, duidelijke impact en brede inzetbaarheid groeide de KiKa Loterij razendsnel. Daarmee werd ook het uiteindelijke doel versterkt: meer opbrengst voor onderzoek naar kinderkanker.